donderdag 1 oktober 2020

We hebben weer wilde plannen !


Op onze zolder zijn geen ramen, dus is er ook geen natuurlijk licht. Al een tijdje spelen we met het idee om een raam te plaatsen. Via Portugese vrienden maken we kennis met Vasco die een all-rounder is. Hij ziet het wel zitten om een raam te plaatsen. En zo wordt de daad bij het woord gevoegd en worden onze nieuwe ideeën werkelijkheid. Op wat wij onze "hoge zolder" noemen komt een raam waardoor wij zicht op de bergen krijgen. In mijn gedachten zie ik mijn werkplek al onder het raam staan. Nieuwe plannen ontstaan daardoor heel spontaan bij ons en we willen de zolder opnieuw indelen.




Op de lage zolder opperen wij het idee om 2 langwerpige ramen te plaatsen. Dit zou ons een ongelofelijk mooi uitzicht bezorgen. We stellen onze plannen voor aan Vasco die ook deze uitdaging aangaat. De volgende dagen worden er 2 rechthoekige gaten gekapt....wat voelen wij ons wild en gelukkig. Terwijl vroeger alles altijd netjes gepland en uitgedacht moest worden, gaan wij er nu gewoon voor zonder veel te plannen.

We zijn zeer blij met het resultaat en kunnen nu beginnen met het herinrichten van de zolder. 
Van de lage zolder maken wij een soort studio voor als we bezoekers hebben. Alles maken we met het materiaal dat we voor handen hebben of hebben bewaard van de vorige eigenaars.



Er wordt een nieuw atelier getimmerd door mijn lieve en handige man (met mij als assistente :-)) 





Onze strandvondsten en sculpturen krijgen ook een plaats in de studio.





Wat zijn we blij met het resultaat !!! We hebben er een nieuwe verdieping bij. Mijn atelier is ongelofelijk mooi geworden en het uitzicht is zo prachtig en rustgevend. Iedere gelegenheid gebruiken we om boven te gaan zitten: een koffie of een aperitief drinken, een boek lezen of er gewoon maar "zijn".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten