woensdag 12 juni 2019

We zijn terug

Na 1 maand in Belgiƫ zijn we terug in Portugal. Wat een gevoel van "thuiskomen" heb ik hier. De gelukshormonen borrelen op, ik word heel emotioneel wanneer ik aankom. Ik hou van dit dorp, ik hou ervan om hier te zijn, ik hou van de stilte, de natuur, mijn huisje,...op deze plek moet ik zijn.

 

Onze pruimenboom is overladen met honderden pruimen. Hij begeeft bijna onder zijn eigen gewicht. Dominique snoeit de volledig naar beneden hangende takken weg anders kunnen we er niet meer onder.


De blauwe pruimen zijn al aan het rijpen en velen zijn al klaar om te plukken en op te eten. Ik heb nog veel potten pruimenconfituur van vorig jaar over dus nu ga ik de buren overladen met onze heerlijk pruimen :-)

 

Deze mooie grote "roma"boom doet mij glunderen. Op de boom, die eigenlijk van onze buren is, zullen in september mooie granaatappels verschijnen. Deze mooie oranje bloemen worden oranje bolletjes en groeien dan uit tot granaatappels. Het is echt prachtig om dit te aanschouwen. Gelukkig groeit de boom een flink stuk over in onze tuin zodat wij ermee van kunnen genieten.


 

Voor ons vertrek naar Belgiƫ heb ik me toch laten verleiden tot de aankoop van enkele courgetteplanten. Gelukkig komt mijn vriendin Fatima af en toe een kijkje nemen in de tuin en geeft ze ook onze planten water. Bij aankomst kon ik dan ook onmiddellijk courgettes oogsten.


Ook onze perzikenboom heeft mij verrast. Vorig jaar stond hij er nog wat droevig bij maar dankzij wat liefde en aandacht draagt hij nu toch mooie vruchten. 


Mijn prachtige cactussen die ik er bij de aankoop van het huis zomaar bijkreeg hebben ondertussen ook baby-cactussen gekregen.


Deze cactus die ook al tot het huis behoorde heeft nu prachtige bloemen ! 


En hier zijn ze dan, mijn eerste limoenen, zeker in grootte verdubbeld sinds ons vertrek. Het maakt mij ongelofelijk blij om deze te aanschouwen. 


Onze eerste lunch sinds onze terugkeer : overheerlijke meloen met rauwe hesp en een glas lekker gekoelde Portugese witte wijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten