zondag 16 februari 2020

We zijn 2020 en gaan door in Portugal

Een van onze eerste uitstappen in het nieuwe jaar was een wandeling in Fornea naar de waterval.
Hier lijkt het alsof het reeds lente is : de rozemarijn staat te bloeien, vogels zingen naar hartelust en overal ontluiken jonge scheuten. Zonder de natuur te willen kwetsen heb ik heel voorzichtig kleine scheuten verzameld voor in mijn tuin. Hier vind je heel veel laurier in het wild en ik was dan ook bijzonder blij toen een klein laurierplantje op mijn pad kwam. Ik heb het hier in Montes met veel liefde geplant en het welkom gewenst in mijn tuin :)


  




Wij hadden het grote geluk om live de NAZARE TOW SURFING CHALLENGE te kunnen meemaken. Al vroeg in de ochtend waren wij op pad geladen met onze rugzak met lunch, mijn plooistoel en Dominique uiteraard met zijn fotomateriaal. We hadden het gevoel van op een festival te zijn aangekomen. De sfeer was optimaal en de golven waren tot 10 meter hoog. Het werd een onvergetelijke dag en wij voelden ons gezegend om daar ter plaatse te kunnen zijn en zoveel mooi natuurwonder te kunnen aanschouwen.



Door een aantal problemen op het thuisfront met twee van onze kinderen heb ik het deze keer extra emotioneel moeilijk. De gebruikelijk reactie om alles te laten vallen en hals over kop naar Belgiƫ terug te vliegen kwam eerst. Er was verwarring alom in mijn hoofd. Veel mediteren, mijn zorgen opschrijven of proberen de dingen rationeel te bekijken helpt, maar de grootste deugd heb ik toch door aan zee te wandelen. Ondertussen heb ik met de kinderen veel contact gehouden en heb ik gemerkt dat ik ze ook op deze manier kan helpen zonder mezelf erbij te verliezen.



Gezonde voeding blijft mij boeien. Nog steeds vind ik hier de energie om voor de gezonde voedingskeuzes te gaan. Al een tijdje volgen we het systeem van "De lijst" . Het is een boek geschreven door  dr Servaas Binge waarbij we een groot deel van voedingswaren die verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld ontstekingen weglaten. De bedoeling is om je lichaam te resetten en dan stilletjes aan bepaalde voedingswaren toe te voegen. Dominique en ik hebben beiden de reset gedaan en nu volgen we het nog verhouding 80/20. Ik voel echt wel een verschil en kreeg hierdoor de bevestiging dat gluten en lactose niet welkom zijn in mijn lichaam.




Ook creatief heb ik niet stilgezeten. Momenteel zit ik in mijn weef-fase :)




Ik heb ook mijn pyrograaf eens uitgeprobeerd met een redelijk resultaat.



De vloer van onze leef-en eetplaats werd avontuurlijk met witte betonverf geverfd (wegens geen budget voor een vloer) en we kochten een leuk tapijt. We zijn superblij met het resultaat !



Ondertussen blijft ook Dominique ontmoetingen hebben met wrakhout waardoor er terug een aantal sculpturen bijgekomen zijn.


Zonnige groetjes, Veke









Geen opmerkingen:

Een reactie posten