woensdag 4 september 2019

We blijven doorgaan...

Onze dagen blijven hier goedgevuld.

Deze krukjes vond ik hier in een van de stallen en ze hebben ondertussen een ware metamorfose ondergaan.



In juli heb ik mijn verjaardag gevierd met mijn Portugese vriendinnen. Ik bekommerde mij om de hapjes en het dessert en de vriendinnen maakten de sardienen klaar op de barbecue. Ik kreeg welgemeende wensen en zelfgemaakte cadeautjes.

 

 

En de pruimenoogst blijft doorgaan. Ditmaal zijn de gele pruimen (volgens sommigen mirabellen) aan de beurt. De oogst is enorm ! De ganse straat wordt bevoorraad en de buren zijn er heel blij mee alsook met de potten confituur die ik hen aanbied. Dominique heeft zijn eigen systeem bedacht om onze pruimen te oogsten :-)





De inspiratie wandelt zomaar binnen in mijn hoofd. Ook door het bezoek van mijn zus en een vriendin kreeg ik een serieuze duw in de rug om juwelen te beginnen maken. Och wat is dat fijn en wat bezorgt het mij rust. Bij het creƫren kom ik in een soort wereld terecht waar ik de dingen om mij heen niet meer ervaar. Dan bestaat er enkel ik en mijn materialen. Dominique maakte voor mij de oorringstaander uit wrakhout.




Het weven blijft mij ook inspireren. De kleuren voor dit werkje zaten reeds lang in mijn hoofd !


Op een goedkope manier een buitendouche maken, dat kan dus. Natuurlijk is dit enkel met koud water. We kochten gewoon een systeem van Gardena voor €21. De wand maakte Dominique zelf met allemaal wrakhout. Met de zomerse temperaturen hier in Portugal maken we gretig gebruik van onze buitendouche, vooral na onze strandbezoeken.


Om de hitte toch een beetje dragelijk te maken spanden we een zonnedoek. Dominique vond nog wat oude steunpalen en die hebben we vervolgens in beton gegoten.


De warme avonden vragen om wat sfeer en gezelligheid en dat doen we met kaarslicht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten