maandag 15 april 2019

Stress-loos boodschappen doen

In tegenstelling tot in België heb ik het gevoel dat ik hier in alle rust mijn boodschappen kan doen. Zeker op de markten nemen de mensen nog tijd om een babbeltje te doen tijdens de aankopen. Vandaag zijn we naar de markt in Alcobaca geweest. Je hebt de keuze tussen een buitenmarkt en een overdekte markt. Op de overdekte markt weet ik al redelijk goed waar ik terecht kan omdat  mijn Portugese vriendin Fatima mij daar al veel geleerd heeft. Ik probeer mijn groenten en fruit zoveel mogelijk bij de lokale mensen te kopen. Vaak staan er typische vrouwen (of mannen) uit de kleine bergdorpen en daar koop ik graag bij. Je kan er ook terecht voor allerhande noten, verse honing en olijven.



Elke zondagvoormiddag is er ook een grote buitenmarkt in Pataias waar je zowat alles kan kopen ☺
Je kan als lunch de typische Portugese gebakken kip meenemen naar huis of ter plaatse opeten.






Als je gewone aankopen wil doen kan je hier bij zeer veel supermarkten terecht.
Het is  hierbij heel erg leuk dat alle supermarkten dagelijks (dus ook op zondag) doorlopend open zijn tot 21 à 22u. Een echte luxe is dat en de Portugese bevolking gaat zeer vaak laat winkelen.

                               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten