zondag 14 april 2019

Wandelen naar de waterval van Fornea

Na 2 dagen zonder energie met terug veel pijn heb ik mezelf gedwongen om in de natuur te gaan. Het idee om water te horen en de geur van bloemen en bomen op te snuiven trok mij over de streep.
Het is een kleine wandeling van max 3 km dus zeker haalbaar voor mij.
Hoe wonderlijk en helend kan de natuur toch zijn. De wandeling bracht mij terug in het nu, de geur van gele bloemen bracht mij terug bij bewust-zijn en de ontdekking van wilde kamperfoelie, orchideeën en laurierstruiken toverden een glimlach op mijn gezicht.
Ik ging naar huis met een mooi boeket van wilde bloemen om deze energie bij mij te bewaren.



Als je de waterval wil bezoeken volg je de pijl naar Fornea in Alcaria nabij Porto do mos. Je kan enkel een werkende waterval zien na een lange regenperiode en meestal in het voorjaar (dan bloeien ook de wilde orchideeën)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten